Dlaczego warto praktykować jogę w ciąży? - Mamywsieci.pl
Teraz czytasz...
Dlaczego warto praktykować jogę w ciąży?

Planer na Dobry Rok

Dlaczego warto praktykować jogę w ciąży?

Joga kojarzy się często z akrobatycznymi wręcz asanami, zakładaniem nogi na głowę, zwisaniem na linach głową w dół. Tymczasem joga to nie tylko zestaw asan dla gimnastyków choć często kolorowe pisma tak ją właśnie postrzegają, ale całościowy system pochodzący  z Indii. Jednoczy on ducha, ciało i umysł a więc postrzega człowieka jako całość. Każdy w każdym wieku znajdzie na ścieżce jogi aspekty, które wykorzysta do własnego rozwoju. Skoro ćwiczą jogę dzieci, osoby z dysfunkcjami osoby starsze, to dlaczego nie kobiety w ciąży? Tym bardziej mogą i powinny. Okres ciąży to czas trudny, nowy, odmienny, pojawiają się lęki, niepewność, strach. Wzmożona wrażliwość a zarazem naturalna intuicja dają nam ogromną przestrzeń do praktyki jogi. Przede wszystkim uczymy się siebie, swojego stanu, poznajemy ciało, jego ograniczenia i nowe możliwości. Ciało za sprawą hormonów zmienia się; estrogeny i progesteron mają wpływ na stan emocjonalny, relaksyna rozluźnia stawy jesteśmy bardziej gibkie i elastyczne. To doskonały okres na rozpoczęcie przygody z jogą nawet jeśli nigdy wcześniej jej nie  praktykowałaś. Spróbuj już od 12 tygodnia – maluszka do brzuszka i na jogę.

 Pod okiem doświadczonego instruktora nauczysz się świadomego oddechu, który pomoże Tobie także w trakcie porodu złagodzić ból porodowy. Asany – pozycje jogi praktykowane od drugiego trymestru pozwolą  poznać pracę przepony, wzmocnić mięśnie dna  miednicy, odciążyć kręgosłup. Każda sesja jogi rozpoczyna się i kończy relaksem kiedy na bolsterach  i przy użyciu pomocy do ćwiczeń jogowych łagodnie rozciągniesz plecy zrelaksujesz umysł i ciało. Dodatkowym atutem jest atmosfera panująca na zajęciach, kiedy to jesteśmy dla siebie swoistą grupą wsparcia wymieniamy informacje, doświadczenia . Poznajesz inne przyszłe mamy , dzielisz się szczęściem i troskami i wiesz, że nie jesteś sama. Bardzo ważne jest aby przyszła mama czuła się w tym okresie komfortowo, a joga zaspokaja potrzebę wyciszenia, spokoju i relaksu.

Tekst : Agnieszka Tomas – certyfikowany instruktor jogi, jogi dla dzieci i kobiet w ciąży

Jak oceniasz ten tekst?
Dobry
0
No, nie wiem
0
Świetny
0
Uwielbiam
0
Zwariowany
0
(c) 2012-2021 Ekomedia   |   wykonanie: BioBRND.pl